Dlaczego warto skonsultować się z lekarzem medycyny podróży?

Już od pewnego czasu można zaobserwować, że podróżujemy nie tylko w sezonie wakacyjnym, ale praktycznie przez cały rok. Tym bardziej, że wielu z nas woli unikać miejsc wypoczynkowych, które w okresie letnim są oblegane przez turystów z całego świata. Jeżeli planujesz zagraniczną podróż, a zwłaszcza w odległe i tropikalne zakątki świata, warto odpowiednio wcześnie skonsultować się z lekarzem medycyny podróży. Dlaczego może wyjść to na zdrowie Tobie i całej Twojej rodzinie, dowiesz się z naszego artykułu.

Wizytę u lekarza medycyny podróży warto potraktować, jak wykupienie ubezpieczenia turystycznego. Lekarz medycyny podróży zadba o kompleksowe przygotowanie Ciebie i Twoich bliskich na wyprawę pod kątem bezpieczeństwa zdrowotnego. Kluczowe jest, aby zdawać sobie sprawę ze wszystkich zagrożeń dla zdrowia, jakie mogą czyhać w rejonie, do którego wkrótce się wybieracie, i jak im przeciwdziałać.

Kim jest specjalista z zakresu medycyny podróży?

To lekarz, który zajmuje się zdrowiem i bezpieczeństwem osób planujących podróże zagraniczne, jego misją jest zapewnienie pacjentom odpowiedniej ochrony przed chorobami zakaźnymi oraz wszelkimi zagrożeniami związanymi z podróżowaniem. Informacje o tym, jak uchronić się przed niebezpieczeństwami związanymi z pobytem w tropikalnych miejscach świata, najlepiej dostać z pierwszej ręki, czyli od lekarza, który specjalizuje się w medycynie podróży.

Wizytę u tego specjalisty najlepiej zaplanować z wyprzedzeniem – powinna się odbyć minimum 6 tygodni przed podróżą, aby móc zrealizować niezbędne szczepienia lub wdrożyć leczenie.

Jakie szczepionki są konieczne przed wyjazdem?

Wyjazd do krajów tropikalnych wiąże się z ryzykiem zakażenia różnymi chorobami, dlatego należy odpowiednio wcześnie zaszczepić się przeciwko najważniejszym z nich. Nie ulega wątpliwości, że trzeba zaszczepić się przeciwko wirusowemu zapaleniu wątroby typu A i B. Wirusowe zapalenie wątroby typu A jest powszechne w krajach tropikalnych i przenosi się drogą pokarmową. Równie ważna jest szczepionka przeciwko durowi brzusznemu – to także choroba zakaźna, przenoszoną drogą pokarmową.

W przypadku wyjazdu do kraju, gdzie istnieje ryzyko zarażenia malarią, zaleca się profilaktyczne przyjmowanie leków. Inne choroby, przed którymi należy się zaszczepić, w zależności od konkretnego kraju i regionu, to: żółta febra, cholera, meningokoki, błonica, tężec i polio.

Pozostałe korzyści płynące z konsultacji

Lekarz medycyny podróży przedstawi Ci szczegółowo zagrożenia dla zdrowia, jakie wynikają z odmiennych warunków klimatycznych i sanitarnych danego kraju. Uzyskasz od niego informacje o bezpiecznym zachowaniu w miejscu, do którego się udajesz – np. o sposobach ochrony przed ukąszeniami owadów czy zapobieganiu biegunce podróżnych. Dostaniesz wytyczne, jak postępować na wypadek wystąpienia objawów choroby. Jeżeli cierpisz na cukrzycę czy choroby układu krążenia, lekarz medycyny podróży zaznajomi Cię ze szczególnymi środkami ostrożności. Dowiesz się także, jak wyposażyć apteczkę podróżną z lekami i materiałami opatrunkowymi.

🔷 Wybierając się w podróż do egzotycznych krajów, nie ryzykuj – tylko umów na konsultację z lekarzem medycyny podróży. w naszym Specjalistycznym Centrum Medycznym Konior Clinic. Zadbaj o bezpieczeństwo zdrowotne swoje i swoich bliskich.