Pacjent ma prawo wyboru lekarza specjalisty spośród świadczeniodawców posiadających umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia. Nie obowiązuje rejonizacja, wybór placówki medycznej realizującej świadczenia w ramach kontraktu z Funduszem jest dowolny.
Świadczenia w poradniach zakontraktowanych przez NFZ w ramach umowy Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej (AOS) udzielane są na podstawie skierowania od lekarza POZ lub innego lekarza udzielającego świadczeń w ramach umowy z NFZ. Pacjent ubiegający się o udzielenie świadczenia ma obowiązek przedstawić dowód ubezpieczenia zdrowotnego (Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego lub każdy inny dokument, potwierdzający prawo do świadczeń opieki zdrowotnej). Brak dowodu ubezpieczenia zdrowotnego nie może być jednak podstawą do odmowy udzielenia świadczenia w stanie nagłym.
Standardy obejmują:
Jeśli chcesz wyrazić opinię na temat udzielanych świadczeń i swoich doświadczeń z nimi związanych, możesz pobrać anonimową ankietę, a następnie wydrukować i wypełnieć. Uzupełniony dokument możesz dostarczyć przy najbliższej wizycie lekarskiej do Centrum Medycznego Sante Clinic lub przesłać skan na adres e-mail: a.michalczyk@koniorclinic.pl. Twoja opinia ma dla nas znaczenie, podziel się nią!
Godziny udzielania porad telefonicznych:
Na porady telefoniczne przeznaczono ostatnie pół godziny pracy każdego lekarza zgodnie z harmonogramem pracy.
Porady telefoniczne położnych i pielęgniarek są udzielane na bieżąco.
Nr telefonów: 33 815 79 00 lub 33 815 79 02
Świadczenia w poradniach zakontraktowanych przez NFZ w ramach ambulatoryjnej opieki specjalistycznej (AOS) udzielane są na podstawie skierowania od lekarza podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) lub innego lekarza udzielającego świadczeń w ramach umowy z NFZ. Skierowaniem do lekarza specjalisty nie jest karta informacyjna z leczenia szpitalnego, izby przyjęć czy szpitalnego oddziału ratunkowego.
Skierowanie nie jest wymagane do poradni: ginekologiczno-położniczej, onkologicznej, psychiatrycznej, dentystycznej oraz wenerologicznej.
Badania diagnostyczne, na które kieruje lekarz specjalista, należy wykonać na podstawie skierowania w miejscu wskazanym przez lekarza. Na badania kosztowne (ambulatoryjne świadczenia diagnostyczne kosztochłonne – ASDK), takie jak rezonans czy tomografia, również kieruje lekarz z poradni specjalistycznej, jednak pacjent może je wykonać w wybranej przez siebie pracowni czy zakładzie diagnostycznym, z którymi NFZ podpisał odrębne umowy. O potrzebie kierowania na badanie decyduje lekarz.
Lekarz specjalista może skierować pacjenta do innego lekarza specjalisty. O taką konsultację może wystąpić do lekarza prowadzącego także sam pacjent. W przypadku kierowania pacjenta z jednej poradni specjalistycznej do innej, jako badania wstępne przekazywane są wyniki wszystkich wykonywanych badań.
W przypadku, gdy pacjent objęty leczeniem specjalistycznym wymaga leczenia szpitalnego, lekarz z poradni specjalistycznej dołącza do skierowania wyniki badań diagnostycznych zgodnie z rozpoznanym schorzeniem, aktualną wiedzą i praktyką medyczną, umożliwiające potwierdzenie wstępnego rozpoznania.
CO TO JEST RODO?
RODO jest unijnym prawem regulującym zasady ochrony danych osobowych, które stosujemy od 25 maja 2018 r. Od tego dnia nasza placówka przestrzega zasad określonych w RODO.
Pełna nazwa RODO: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
KTO JEST ADMINISTRATOREM DANYCH?
Administratorem Państwa danych osobowych jest KONIOR CLINIC Spółka komandytowa z siedzibą w Bielsku-Białej, kod 43-300, ul. Pszenna 11, NIP: 5472144708 Nasze dane kontaktowe: tel. 33 815 05 59
Administrator danych jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo przekazanych danych osobowych oraz przetwarzanie ich zgodnie z przepisami prawa.
W JAKIM CELU I NA JAKIEJ PODSTAWIE PRAWNEJ WYKORZYSTUJEMY DANE?
Państwa dane osobowe uzyskane podczas rejestracji będziemy wykorzystywać w celu wykonywania działalności leczniczej, w tym udzielania świadczeń zdrowotnych, prowadzenia dokumentacji medycznej oraz wykonania ciążących na nas obowiązkach prawnych. Obowiązki te określają przepisy prawa regulujące działalność podmiotów leczniczych, w szczególności ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (zgodnie z art. 6 ust. lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO).
Podanie wszystkich danych zawartych w deklaracji NFZ jest wymogiem ustawowym i jest niezbędne do udzielania świadczeń zdrowotnych. Odmowa ich podania uniemożliwi udzielenie tych świadczeń przez naszą placówkę.
JAK DŁUGO BĘDZIEMY WYKORZYSTYWAĆ DANE?
Dane będziemy wykorzystywać przez okres udzielania świadczeń zdrowotnych oraz przez okres, w którym przepisy ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta nakazują nam przechowywać dokumentację medyczną. W zależności od rodzaju dokumentacji będzie to czas nawet do 30 lat.
JAKIE MAJĄ PAŃSTWO PRAWA?
Mogą Państwo złożyć do naszej placówki wniosek o:
Mają Państwo także prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy prawa.
KOMU PRZEKAZUJEMY PAŃSTWA DANE?
Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa danych, Państwa dane możemy przekazać – oprócz osobom upoważnionym przez Administratora danych – innym podmiotom, w tym:
JAK MOŻNA SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ W SPRAWIE OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH?
Nasza placówka wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej: Adam Klimowski – kontakt@dpo24.pl.
Dokumentację medyczną za życia pacjenta udostępnia się:
Wnioski można składać pisemnie i ustnie w KONIOR CLINIC w godzinach pracy.
Osoba uprawniona do odbioru dokumentacji medycznej jest zobowiązane do:
Odpłatność
Opłaty nie pobiera się:
Opłata za wydanie dokumentacji medycznej
Podstawą wyliczenia kwoty odpłatności jest wysokość przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, ogłaszanym co trzy miesiące przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
Opłatę wnosi się gotówką lub kartą płatniczą w rejestracji KONIOR CLINIC.
Opłaty nie pobiera się:
Opłata za wydanie dokumentacji medycznej
Podstawa prawna: art. 28 ust.2a w zw. z ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008r. O Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, art.24 ust.1 pkt.9 w zw. z ust.2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej.
PO RAZ PIERWSZY W ŻĄDANYM ZAKRESIE | PO RAZ KOLEJNY W ŻĄDANYM ZAKRESIE | |||||
PACJENT |
PRZEDSTAWICIEL USTAWOWY | OSOBA UPOWAŻNIONA | PACJENT | PRZEDSTAWICIEL USTAWOWY |
OSOBA UPOWAŻNIONA |
|
KSEROKOPIA (1 STRONA) |
0,00 zł |
0,00 zł | 0,00 zł | 0,57 zł | 0,57 zł |
0,57 zł |
WYCIĄG (1 STRONA) |
0,00 zł |
0,00 zł | 0,00 zł | 16,32 zł | 16,32 zł |
16,32 zł |
ODPIS (1 STRONA) |
0,00 zł | 0,00 zł | 0,00 zł | 16,32 zł | 16,32 zł | 16,32 zł |
WYDRUK (1 STRONA) |
0,00 zł |
0,00 zł | 0,00 zł | 0,57 zł | 0,57 zł |
0,57 zł |
ŚRODKI KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ |
0,00 zł |
0,00 zł | 0,00 zł | 0,00 zł | 0,00 zł |
0,00 zł |
INFORMATYCZNY NOŚNIK DANYCH |
0,00 zł |
0,00 zł | 0,00 zł | 3,26 zł | 3,26 zł |
3,26 zł |
(opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej dotyczą okresu: od 1 grudnia 2024 r. do 28 lutego 2025 r.
W celu potwierdzenia tożsamości osób korzystających z naszych usług, prosimy o okazanie w Recepcji jednego z poniższych dokumentów:
W przypadku braku możliwości potwierdzenia tożsamości Pacjenta, zastrzegamy sobie prawo niewykonania usługi medycznej. Sprawdzanie tożsamości Pacjenta przy wykonaniu usług medycznych jest zgodne z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia o dokumentacji medycznej, Ustawą o ochronie danych osobowych.