Poradnia medycyny podróży

O naszej poradni

Poradnia Medycyny Podróży Konior Clinic była pierwszym w Bielsku-Białej Certyfikowanym Centrum Medycyny Podróży oraz międzynarodowym punktem szczepień.

W Centrum Medycyny Podróży Konior Clinic:

• uzyskasz profesjonalną poradę lekarską,
  • zaszczepisz się przed podróżą,
  • otrzymasz niezbędne informacje oraz indywidualny program szczepień ochronnych dostosowany do kraju docelowego  podróży, planowanej trasy, charakteru wyjazdu, wieku podróżującego oraz indywidualnych wskazań zdrowotnych,
  • możesz skorzystać z konsultacji i profilaktycznych badań po powrocie z podróży.

Osoby zainteresowane konsultacją lekarską lub szczepieniami z zakresu Medycyny Podróży prosimy o  kontakt z naszym lekarzem specjalistą pod numerami telefonu komórkowego: 695 157 900 lub 608 560 684
(Pn. – Pt. 8.00 – 18.00).

Podróże w egzotyczne części świata lub do krajów rozwijających się wiążą się z narażeniem na niespotykane w naszym kraju drobnoustroje. Należy pamiętać, że warunki sanitarne oraz poziom i dostępność opieki medycznej w różnych rejonach świata nierzadko odbiegają od europejskich standardów.

Wśród chorób, na które narażeni są podróżujący, znajdują się:

• choroby przenoszone drogą pokarmową (przede wszystkim choroby biegunkowe wywoływane przez bakterie, wirusy i pasożyty – np. cholera, dur brzuszny, salmonelozy, WZW A);
  • choroby przenoszone drogą oddechową (m.in. wirusowe gorączki krwotoczne, gruźlica, błonica, odra);
  • choroby przenoszone drogą płciową lub drogą kontaktu z zakażoną krwią (np. WZW B, WZW C, HIV);
  • choroby odzwierzęce (m.in. wścieklizna, bąblowica);
  • choroby transmisyjne (np. zika, gorączka krwotoczna Ebola, malaria);
  • choroby skóry (wywołane alergiami, infekcjami, użądleniami i ukąszeniami, infekcjami grzybicznymi i pasożytniczymi);
  • choroby przenoszone drogą kontaktu z zanieczyszczoną wodą/ziemią (np. tężec).

W związku z rozwojem globalnych usług turystycznych i mobilności lokalnych społeczności, podejście do chorób związanych z wyjazdami zagranicznymi musi mieć charakter kompleksowy, obejmujący profilaktykę (w tym edukację z zakresu występującego ryzyka, właściwego postępowania, higieny, szczepienia ochronne), kontrolę po powrocie z podróży oraz ewentualną diagnostykę i leczenie (zwykle w specjalistycznych ośrodkach).

Zachęcamy do skorzystania z usług Certyfikowanego Centrum Medycyny Podróży Konior Clinic w Bielsku-Białej, gdzie w sposób odpowiedzialny pomożemy przygotować się Państwu do zaplanowanej podróży.

Przydatne linki: