Badania diagnostyczne

Pracownia Elektrokardiograficzna

Zakres badań w naszej poradni:

• EKG spoczynkowe
  • EKG wysiłkowe
  • Holter 24 h – EKG
  • Holter 24 h – RR – pomiar ciśnienia

EKG (elektrokardiografia)

jest metodą diagnostyczną, której celem jest rozpoznanie przebiegu zjawisk elektrycznych w sercu. Badanie to polega na rejestracji zmian potencjałów elektrycznych, powstających na powierzchni ciała pod wpływem prądu elektrycznego, wytwarzanego i rozprzestrzeniającego się w sercu.

EKG WYSIŁKOWE NA RUCHOMEJ BIEŻNI

Próba wysiłkowa rozpoczyna się od spokojnego marszu na bieżni, która stopniowo przyspiesza, aż do biegu pod zmiennym kątem nachylenia. Pomiar ciśnienia tętniczego jest powtarzany kilkakrotnie w ciągu trwania testu.

HOLTER 24H EKG

Test trwa zazwyczaj całe 24 godziny i pozwala zarejestrować pracę serca w warunkach normalnej, codziennej aktywności pacjenta. Na klatce piersiowej pacjenta przykleja się elektrody połączone z niewielkim urządzeniem. Nie można ich zrywać przez okres wyznaczony przez specjalistę, a ponadto należy zapisywać dolegliwości lub objawy, które wystąpiły w trakcie badania.

HOLTER 24H POMIAR CIŚNIENIA

Całodobowa rejestracja ciśnienia tętniczego zwana popularnie „holterem ciśnieniowym” polega na wielokrotnych w ciągu całej doby pomiarach ciśnienia tętniczego (co 15-30 min.) za pomocą aparatu noszonego przez pacjenta.

Pracownia Badań Densytometrycznych

Zakres badań w naszej poradni:

W Pracowni Densytometrii wykonywane są badania umożliwiające ocenę gęstości mineralnej kości oraz ryzyko ich złamania. Badania wykonywane są z zastosowaniem certyfikowanego urządzenia, pozwalającego na dokładną ocenę ilościową gęstości tkanki kostnej, ale także szczegółową analizę składu całego ciała (ilości tkanki tłuszczowej i tkanki mięśniowej).

Badania densytometryczne wykorzystywane są są m.in. w diagnostyce i terapii osteoporozy, otyłości, niedożywienia oraz w medycynie sportowej.

Zdjęcia densytometryczne to nieinwazyjna i bezbolesna metoda diagnostyczna. Badanie trwa kilka-kilkanaście minut, przed badaniem pacjent możne normalnie przyjmować pokarm/płyny i zażywać leki.

Badania nie wykonuje się u kobiet w ciąży.

Wykaz badań:

• Densytometria odcinka lędźwiowego kręgosłupa (części L1-L4)
  • Densytometria kości udowej lub wokół endoprotezy kości udowej
  • Densytometria obu kości udowych
  • Densytometria kręgosłupa i kości udowej
  • Analiza składu ciała TOTAL BODY (masa i gęstość kości, masa mięśniowa, tkanka tłuszczowa)
  • Pomiary pacjentów pediatrycznych w wieku 5-20 lat: pomiar masy mineralnej kości (BMC), gęstości mineralnej kości (BMD) oraz składu ciała (beztłuszczowej i tłuszczowej masy ciała)

PRACOWNIA ECHOKARDIOGRAFICZNA

Echokardiografia – ultrasonokardiografia:

• UKG
  • USG serca
  • Echokardiografia mięśnia sercowego

to obrazowe metody badania mięśnia sercowego i naczyń krwionośnych za pomocą ultradźwięków. Badania te są nieinwazyjne i pozwalają ocenić lekarzowi struktury anatomiczne serca, ruchy mięśnia sercowego i zastawek wewnątrzsercowych oraz przepływ krwi w obrębie przedsionków i komór serca, dużych naczyń sercowych i naczyń wieńcowych.

PRACOWNIA USG

Pracownia USG

Badanie USG jest badaniem niebolesnym, nie wymagającym specjalnego przygotowania. Badanie USG można powtarzać wielokrotnie, jest nieszkodliwe dla kobiet w ciąży.

Zakres badań USG:

PUNKT SZCZEPIEŃ

Punkt szczepień

W Konior Clinic realizowane są wszystkie szczepienia, zarówno osób dorosłych, jak i dzieci oraz młodzieży.

Realizujemy również szczepienia, obowiązujące przy wyjazdach do szeregu krajów o odmiennych warunkach klimatycznych i epidemiologicznych. Konior Clinic należy do elitarnego grona placówek świadczących usługi medyczne w ramach Medycyny Podróży.

Osoby zainteresowane konsultacją lekarską lub szczepieniami z zakresu Medycyny Podróży prosimy o kontakt Pn. – Pt. 8.00 – 18.00 tel: 695 157 900

PUNKT POBRAŃ

Punkt Pobrań

W Konior Clinic pobieramy materiały zarówno na podstawie zlecenia lekarskiego, jak i bez skierowania – odpłatnie. Realizujemy pełny zakres badań laboratoryjnych.

GABINET DIAGNOSTYCZNO-ZABIEGOWY

Nasz zespół wykwalifikowanych pielęgniarek świadczy usługi takie jak: iniekcje domięśniowe, dożylne, podskórne, podłączenie kroplówki, pomiar ciśnienia tętniczego, pomiar stężenia glukozy we krwi, pobieranie krwi do badań laboratoryjnych, badania EKG, pomiary wagi i wzrostu, szczepienia ochronne u dorosłych i dzieci, zmiany opatrunków, usuwanie szwów.